FANDOM

Rako - ręce i twarz są zielone. Ma spływające macki z tyłu głowy, podobnie jak Kit Fisto. Nosi niebieskie szaty, a jego miecz świetlny jest o kolorze niebieskim. Jest to drugi najstarszy z padawanów Yody. W filmie występuje już od Złowieszczego Klona, aż po Nowe Kroniki Yody. Jest odpowiedzialny i bystry. Jego najleprzymi przyjaciółmi są Bene , Bobby i Ashla. Razem z nimi przemierzał całą galaktykę swoim Autobusem. Walczył Mieczem Świetnym.

Biorafia

Złowieszczy Klon

Możemy go spodkać już na początku Złowieszczego Klona. Podziwia wtedy razem z innymi padawami wyczyny Anakina. Później, kiedy Yoda udał się na misja ratunkową Obi-Wana Kenobiego, Rako został pod opieką Threepio. W tym samym czasie do świątyni włamał się Generał Grievous. Bez przeszkód porwał padawanom ich Miecze. Oni się jednak nie poddali. Z inicjatywy naszego Neutolanina ruszyli do walkie przeciwko cyborgoowi. Niestety ten im zwiał.

Następnie Rako i przyjaciele udali się do Pałacu Jabby, gdzie odzystaki miecze, niestety bez krzyształów Kaiburr. Sposobem udało im się uciec. Wracając do domu zatrzymali sie na Kamino, gdzie wysadzili bazę Separatystów. Rako powrócił do Świątyni w sam raz na ceremonię medalową (naklejkową XD).

Groźba Sithów

Pod nieobecność Mistrza Yody nasi młodzi Jedi zostali pod opieką Anakina. Razem z nim udali sie na planetę Hoth. To na niej właśnie odnaleźli Jeka Czternastego . Gdy wracalido światyni, ich autokar został wysadzonyrz przez Malevolence. Z inicjatywy Anakina jednak  udało im sie wrócić na Coroscant. 

Atak jedi

W czasie bitwy o Geonosis

Atak Jedi

W Ataku Jedi Rako uczestniczył w Bitwie o Geonosis. Potem, po powrocie do Senatu, postanowiono ruszyć, by pokonać sithów na Mustafarze. Rako z przyjaciułmi stoczył pojedynek ze Złodawanami. Misja zakończyłą sie  sukcesem,

Ucieczka ze Świątyni Jedi

Rako z padawanami pomagali mistrzowie Yodzie i Kenobiemu ukraść Holokrony ze Świątyni. Padawani razem z Jekiem i Rustym wykonali tę misję. Rako stoczył walkę ze swoim dawnym przyjacielem - Robotem podającym Holokrony. Ich misja zakończyła się sukcesem - w tym również ucieczką.

Ciekawostki:

  • Wystąpił w serialu Wojny Klonów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki