FANDOM

Obi-Wan Kenobi to ważna dla Kronik postać. Pierwszy raz pokazał się w Padawańskim widmie, jednak, mimo iż chronologicznie było ono przed Kronikami Yody, wystąpił tam w starszej wersji. Epizodycznie pojawił się w scenie na Aalderan w Złowieszczym Klonie. W następnych częściach gra o wiele ważniejszą rolę.

Wojny Klonów

Po urlopie na Aalderamie mistrz Kenobi został wezwany do tajnej bitwy na Geonosis. W trakcie jej trwania stoczył pojedynek z sithami, w tym i z Darthem Maulem, chcącym dokonać na nim zemsty za odcięcie nóg. Pod koniec akcji, kiedy Jek 14 wybrał wolność, uczestniczył w pogoni za nim. Potem, kiedy Separatyści rozpętali bitwę o Coruscant, to właśnie Jek stanął w jego obronie. Pojawił się też w Odcinku 3, kiedy walczył w czasie bitwy na Mustafarze. Operacja zakończyła się sukcesem i przejściem Jeka na stronę światłości.

Era Upadku Republiki

Kiedy panował order 66, Obi przebywał na Utapau, gdzie stoczył pojedynek z Grievousem. Udało mu sie pokonać swoich zbuntowanych oficerów oraz ewakuować się swoim myśliwcem przechwytującym. Później uczestniczył w misji odzyskania Holokronów ze Świątyni.

Duch Kenobiego.png

Duch Starego Bena

Duch

Jako ducha możemy spotkać Obi'ego już od odcinka 4. Pomaga on wtedy Luke'owi i szkoli go na rycerza. Niestety, ma przy tym ograniczone zdolności, dlatego potrzebuje pomocy Yody i Jeka Czternastego.

Ciekawostki

  • W pierwszej części, zamiast Jarosława Domina przemawia głosem Mieczysława Morańskiego. Taki sam głos mają również Piloci Headhunterów, JarJar Biks i Admirał Ackbar
  • Z kolei w czwartej części, mimo, iż w wersji angielskiej ma o wiele grubszy ton, nadal przemawia głosem Domina
  • Choć Obi-Wan jest Mistrzem Jedi, Yoda powiedział do niego: Gdy Mistrzem Jedi zostaniesz, sam wybierać statek sobie będziesz. Czy tylko mi coś tu nie pasuje?

Więcej z Fandomu

Losowa wiki