FANDOM

BIBLIOTEKA OSSUS

Ten artykuł zawiera treści z Biblioteki Ossus. Zobacz wersję oryginalną i autorów.

<div style="width:{----

Zobacz inne galerie:
Ackbar - Jek 14 - Luke Skywalker - Noga-ta - Obi-Wan Kenobi - Yoda

%;"></div>
Poniższe informacje pochodzą z Ossusa. Jeśli masz odpowiednią wiedzę, napisz ten wątek od nowa.
Poniższy fragment może być sprzeczny z produkcjami LEGO Star Wars.

Kanon, kanon wydawniczy to zbiór wszystkich tych faktów dotyczących świata Gwiezdnych wojen, które nie są wzajemnie sprzeczne i w sposób najpełniejszy opisują rzeczywistość tego świata. Kanon jest tworzony przez publikowanie informacji w źródłach - książkach, filmach, grach komputerowych itp. - licencjonowanych przez Lucasfilm, a do kontroli nad nim i rozwiązywania ewentualnych konfliktów wykorzystywana jest aplikacja zwana Holocronem.

Możliwe jest pojawianie się treści licencjonowanych (pochodzących z zatwierdzonych przez Lucasfilm źródeł), jednak niekanonicznych - czyli będących "wariacjami na temat Gwiezdnych wojen" i nie zaliczających się do "historii" i "rzeczywistości" świata. Do najbardziej znanych spośród nich należy seria komiksów Infinities, a także zniszczenie przez myśliwiec pilotowany przez Keyana Farlandera (postać gracza w grze X-Wing) Gwiazdy Śmierci. Głównym wyznacznikiem kanoniczności jest zgodność danego faktu z wydarzeniami przedstawionymi w starej i nowej trylogii filmowej oraz wypowiedziami George'a Lucasa, a dalej - z kolejnymi kręgami źródeł. W przypadku wprowadzenia późniejszych zmian w opublikowanych już filmach lub innych źródłach (edycja specjalna filmów, korekty w komiksach), za obowiązującą uważana jest wersja nowsza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki