FANDOM

Ta strona wymaga uzupełnienia zawartości. Jeśli dysponujesz odpowiednią wiedzą, postaraj się ją poszerzyć. W tym artykule należy: poszerzyć zawartość w oparciu o komiksy zawarte w czasopiśmie LEGO Star Wars.

Ezra był jednym z rebeliantów, który przed zniszczeniem Gwiazdy Śmierci wziął udział w kradzieży zakłócaczy jonowych z rąk imperialnego dyplomaty, Amdy Wabo.

Biografia

Kradzież zakłócaczy

Jeszcze przed zniszczeniem Gwiazdy Śmierci Ezra razem z innymi rebeliantami wziął udział w uprzednio zaplanowanej misji mającej na celu kradzież zakłócaczy jonowych. Kiedy razem z Sabine przebywał na pokładzie imperialnego okrętu i był w trakcie przenoszenia skrzyni z bronią, jedna z grodzi otworzyła się i przed oczami buntowników ukazali się dyplomata Amda Wabo w towarzystwie nieznanej z imienia kobiety i dwóch droidów, C-3PO i R2-D2. Kiedy mężczyzna odezwał się, Protokolant przetłumaczył jego słowa. Okazało się, że żądał zwrócenia własności Imperium, na co Zeb, inny rebeliant, otworzył ogień. W tym czasie Ezra i Sabine wycofali się z rękoma uniesionymi ku górze, jednak po chwili przyłączyli się do bijatyki.[1]

Podczas potyczki C-3PO i R2-D2 weszły na pokład okrętu rebeliantów, udając się za Chopperem. Tuż za nimi weszli Sabine i Ezra, niosąc ukradzione skrzynie. Kiedy cała załoga była w komplecie, buntownicy opuścili statek Imperium. W trakcie lotu Hera zamontowała droidom ograniczniki mające na celu niedopuszczenie do ucieczki. Zajście to Sabine i Ezra oglądali zza drzwi. Następnie razem z innymi uczestniczyli w naradzie.[1]

Kiedy oba droidy zostały same w pomieszczeniu, C-3PO nadał komunikat do jednego gwiezdnych niszczycieli Imperium. Wiadomość odebrał agent Kallus, który obiecał natychmiastowe wstawienie się na miejscu.[1]

Kiedy rebelianci wylądowali na jednej z planet, Ezra, Sabine i Zeb byli odpowiedzialni za załadowanie skrzyń do śmigacza Visagi. Po chwili jednak na miejscu zjawiły się imperialny łazik z Kallusem na pokładzie. Kiedy Ezra je dostrzegł, spytał, w jaki sposób ich znaleziono. Wtedy wydał się C-3PO, który pobiegł w kierunku Imperium, zdejmując z siebie ograniczniki. Ostatecznie siłom rebelii udało się uciec, a Kallus i jego oddział zetknęli się z wybuchem pozostawionych im zakłócaczy. Droidy natomiast zostały zwrócone senatorowi Organie.[1]

Legenda

Dzięki swoim wyczynom, Ezra przeszedł do legendy. Krótko po bitwie o Endor C-3PO opowiedział o spotkaniu z nim twi’lekańskiemu dziecku, które w swojej kolekcji miało kartę z wizerunkiem młodego rebelianta.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen

Ezra zadebiutował w Misji w Mos Eisley, odcinku serialu animowanego LEGO Star Wars: Opowieści drodów. W wersji oryginalnej głosu udzielił mu Adrian Petriw, w polskiej natomiast zrobił to Maciej Musiał.

Pojawienia

Przypisy

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Opowieści droidów logo.jpg  Misja w Mos Eisley
  2. 2,0 2,1 Plakat serialu LEGO Star Wars: Opowieści droidów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki